Arama motorlarındaki sistem sürekli yenileniyor. Daha iyi sonuçlar verebilmek adına sürekli hizmetlerini yenileyen arama motorları, özellikle “hile” yoluyla üst sıralarda yer almayı haksız yollarla başaran web sitelerinin önünü keserek, aranan kelimelerde en doğru ve alakalı sonucu vererek adil ve şeffaf bir yapıyı kurgulamaya çalışıyor.
Arama motorları son dönemde yapmış olduğu bu tür yeni güncellemeler ile birlikte SEO konusunda hizmet veren ajansların çalışma şekillerinde de değişiklikler oluştu. Dijiworks olarak biz, arama motoru optimizasyonuna; bilimsel, stratejik, şeffaf ve proaktif bir yaklaşımla sürdürmeyi tercih ediyoruz.
Dünyanın en gelişmiş SEO araçlarını kullanarak yaptığımız işi, bilimsel bir zeminde analitik mantık çerçevesinde oluşturuyoruz. Kullandığımız pek çok özel istatistik aracının yanı sıra, kendi SEO yazılımlarımızı üretip, bunları kullanıyoruz. Kullandığımız yazılımlar SEO çalışmalarını daha ölçülebilir ve bilimsel hale getiriyor.
İç Optimizasyon, her bir web sayfası için arama motoru kurallarına ve beklentilerine uygun yapılması gereken bir SEO çalışmasıdır.
Yeni bir web sitesi için ilk yapılması gereken optimizasyon iç SEO çalışmasıdır.
İç SEO Çalışmasında Dikkat Edilmesi Gereken Kriterler
Neler yapacağınızı bildiğinize göre nasıl yapacağınız konusunda detaylı bilgi almak için Bloğumuzdaki ilgili yazıları okuyabilirsiniz.
Dış Optimizasyon ve Backlink
Backlinkler, günümüzde SEO konusunda çok önemli bir faktördür. Güncel, özgün ve kaliteli içerik üreten ve insanların ziyaret ettiği sitelerden backlink alan bir internet sitesi, rakiplerine göre bir adım öndedir. Peki backlink çalışmalarında neler yapılmalıdır?
Backlink çalışmaları boyunca spam algılanmamak birincil husustur. Doğal backlink edinmek, dış SEO çalışmalarında asıl amaçtır, ancak doğal backlink edinmek oldukça zordur. Bu sebeple website sahipleri ücretli link satın alarak backlink sahibi olur .Google, backlink konusunda ücretli linklere karşıdır ve oldukça katı politikalar uygulamaktadır. Eğer Google ücretli link satın alarak backlink edindiğinizi düşünürse, sitenizi spam olarak algılar ve arama sonuçlarından tamamen sitenizi kaldırır.
Yukarıda ki maddeler gibi yüzlerce kuralları içeren Teknik SEO hakkında detaylı bilgi için Bloğumuzdaki ilgili yazıları okuyabilirsiniz.
SEO yani arama motoru optimizasyonu konusu sadece kurallarını yaparak gelişmesini bekleyeceğimiz bir konu olmaktan çıktı. Eskiden İç, dış optimizasyonları, teknik seo kısmını doğru yapan site sayısı şimdiye göre çok azdı ve bu sebeple bu üç parametreyi doğru uygulayan direk ödülünü kazanıyordu. Ancak her geçen gün rekabet çok sert şekilde artmakta. Ana kuralları yerine getirmenin yanında yapılması gereken farklılaştırıcı hamleler öne çıkmakta.
Örneğin; web sitenize çektiğiniz trafiğin sitenizde geçirdiği süre, aradığı içerikle alakalı bulduğu cevap, yönlendirdiğiniz ikinci, üçüncü sayfalar, kayıt olma, başvuru yapma, dönüşümde bulunma oranı gibi bir çok parametre sizin diğer sitelerden ayrışmanızı sağlıyor.
Yaratıcılık bu işin içerik ve ziyaretçi ihtiyaçlarının önden tespit edilip, site içi aksiyonların planlanmasında.
İçerik bu işin kalbidir. Kimi sitede bu ürün olur, kimi sitede makale, kimi sitede videodur. İçerik izlenme, okunma, aktarma, paylaşılma, etkileşime geçme gibi her event SEO için altın değerindedir.
Bir e-ticaret sitesindeki SEO uygulamaları ile Blog sitesindekiler temel kurallar dışında büyük farklılıklar gösterir. Bunun için sektörünüze, iş modelinize ve temel amacınıza yönelik SEO çalışmalarına ağırlık vermelisiniz.
Farklı olun, yaratıcı olun, ziyaretçilerinizi sürekli aktif tutun!
Dijiworks, arama motoru pazarlaması kampanyaları yürütme konusunda Google Sertifikalı uzman ekibiyle yol alıyor. Yıllardır onlarca Tıklama Başına Ödeme (PPC, Pay-per-click) kampanyası yöneten ekibimiz, optimum sonuçlara ulaşmak için gereken deneyim, özel yazılım kullanımı ve strateji geliştirmek konusunda fark yaratıyor.
Arama Motoru ya da PPC kampanyaları üç ana kategoride toplanıyor. Bunlar; Tıklama Odaklı Kampanyalar, İşlem Başına Maliyet (CPA- Cost per Action, CPL- Cost per Lead) odaklı kampanyalar ve Yatırım Getirisi (ROI, Return on Investment) odaklı kampanyalardır.
Tıklama Odaklı Kampanyalar, dönüşümleri izleyemeyen işletmeler için en uygun yöntemdir. Kampanya dönüşümleri izlenebiliyorlarsa da bu rakamların herhangi bir kampanyada karar alma noktasında kullanılamayacak kadar dengesiz ve düzensiz olduğu durumlarda kullanılır. Tıklama odaklı bir stratejide, harcanan her bir TL için, tıklama sayısını maksimize etmeye odaklanırız. Amaç reklam harcamalarını arttırmadan web sitesine tıklama sayısını, yani gelen trafiği artırmaktır. Web trafiği arttıkça, işletmenin gelen trafiği düzenli ziyaretçiye veya müşteriye dönüştürmek için daha fazla fırsatı olacaktır. Tıklama Odakli Kampanyalarda CPC, CPM ve benzeri reklam yöntemleri kullanılır. Odak noktası, hedeflenmiş kitledeki ziyaretçiye en ucuz şekilde ulaşmaktır.
İşlem Başına Maliyet Odaklı Kampanyalarda, karar alma süreci için önceden belirlenmiş işlem başı maliyet kriterleri kullanılır. Bu tür kampanyalar dönüşümleri izleyebilen işletmeler için en uygun kampanya şeklidir . İşlem başına maliyet odaklı kampanyalarda; CPC(Tıklama başına ödeme), CPA(Aksiyon başına ödeme), görüntülü reklamlar(display ads) gibi tüm reklam kanalları ve dğer reklam yöntemleri kullanılır. İşlem maliyetlerine odaklanılarak, bu kampanyalarda önceden belirlenmiş maksimum işlem maliyetlerinin altında kalmak hedeflenir. İşlem başı maliyet sürekli optimize edilir. Özellikle internetten satış yapan siteler işlem başına maliyet odakli kampanyalarla ilerlemektedir.
Yatırım Getirisi Odaklı (ROI) Kampanyalar biraz daha karmaşıktır. Bu tür kampanyalarda dönüşümleri izleyebilmek yeterli değildir. İşletmenin aynı zamanda yeterli düzeyde tahmin modeli oluşturabilecek durumda olması gerekir. Kelime tıklama başına maliyetleri gibi kampanya değişkenlerinde varsayımsal değişiklikler yapılarak, A/B testleri yaparak, işimize başlarız. Burada amaç yapılan değişikliklerin işletmenin karlılığına etkisini artırmaktır. ROI kampanyaları çoğunlukla internet üstünden satış siteleri tarafından tercih edilmektedir. ROI‘ da değişken sayısı çok fazla olduğu için pazarlama bir bütün olarak ele alınır ve sürekli takibi yapılması şarttır.
Evet diyorsanız işletmenizi web dünyasında çevrimiçi hale ve işinizi tutku ile büyütmenize yardımcı olalım. Siz hayalinizi bize anlatın, bizde hayalinizi gerçekleştirelim.